De laatste loodjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Koen Knobbe - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Koen Knobbe - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

22 November 2015 | Thailand, Bangkok

Eerst maar eens beginnen met de huishoudelijke mededelingen?
Sinds waarbenjij.nu niet meer dan 150 foto uploads toe laat, heb ik alle foto's (ná strenge selectie) op onedrive gezet, een online database. Als jullie daar toegang tot willen, kunnen jullie mij je e-mail doorgeven en dan kan ik jullie toevoegen!

Ten tweede, ik zit in de race om een camera (GoPro) te winnen. Ik zit als het goed is nu bij de laatste 10 en er zijn uiteindelijk 2 winnaars.
Op 30 november of 1 december komt de video die ik heb ingezonden online, evenals die van de andere deelnemers. Degene die de meeste 'likes' krijgt, wint. Reken er dus op dat ik jullie ofwel via hier of ook via andere kanalen zal benaderen om op mijn video te stemmen.
Mensen met facebook kunnen mijn video/deelname ook delen zodat meer mensen bereikt worden. Wordt vervolgd!

Dan is dat ook maar weer gedaan!

Zoals de titel al zegt zijn nu de laatste studie loodjes aangebroken. 25 november zit het 'studeren' erop. Nog 2 tentamens en 2 presentaties (waarvan voor 1 presentatie opkomst voldoende is voor een 8, de ander is een behoorlijk pittige presentatie).

Natuurlijk zijn plannen er om gewijzigd te worden, maar het is toch beter dan niks, heb ik wel gemerkt. dus, op dit moment:
Wordt er omstreeks 26 november vertrokken naar nogmaals het noorden van Thailand, slechts voor een aantal dagen want ook Laos moet nog aangedaan worden. Dan op 16 december wordt er gevlogen naar China, om de vriendin op te zoeken! De tickets zijn al geboekt, dus dit staat dan wel weer vast. Daar wordt dan kerst en oud & nieuw gevierd. Op 2 januari kom ik aan in Indonesië, waar ik dan nog ongeveer 23 dagen heb om mij uiterst te vermaken!

Nou moet je natuurlijk nooit op de zaken vooruitlopen, maar als die camera gewonnen wordt, moet hij ook nog naar mij komen.
Het is namelijk zo dat de winnaars 1x in de maand een video moeten maken voor het bedrijf, over een onderwerp naar keuze.
Dat wordt nog moeilijk, om hen een adres te geven! Haha.

Voor de rest is het hier nu betrekkelijk rustig. Mijn vader en Anneke zijn vorige week aangekomen, en na een enerverende tijd in Bangkok zijn die eropuit getrokken. Ze bevinden zich nu richting Chiang Mai, in het noorden van Thailand. En morgen komen mijn moeder en Ate aan in Bangkok! Zo gaat het dus wel lekker door! Leuk hoor, voor reisgids spelen.

Gisteren nog weer traditioneel Thais gegeten zoals weinig mensen het verwachten. Zo houden Thaise mensen wel aardig van vlees, en doen ze niets liever dan eten delen, wat hen toe laat om van alles wat te proberen. Wat is er dan beter dan een bbq?
Dit heeft geleidt tot restaurants naast de weg (een dak op palen), waarbij iedereen een kleine bbq op tafel krijgt. voor 290 baht (7,50) onbeperkt eten en drinken!
Natuurlijk is het onmogelijk om hamburgers te krijgen, maar octopus, tong (koe en varken), en garnalen staan zeker op het menu!

Dat was het dan weer voor nu! :)


  • 22 November 2015 - 20:42

    Joke:

    Hoi Koen,
    Leuk om je te volgen, wat beleef je veel, niet te beschrijven lijkt me! Bijzonder dat Geert en anneke, en Petra en Ate je komen bezoeken. Goede tijd nog gewenst, Joke

  • 24 November 2015 - 04:20

    Geert:

    Wij zitten nu in Chiang Dao. Vlak bij Birma en Laos. Vijf km buiten het dorp. De bananen groeien langs de weg. Rustieke en rustige plek op het platteland. Maandag a.s. vliegen we naar eiland Samui in het verre Zuiden.

  • 24 November 2015 - 04:24

    Anneke:

    Koen,
    wat goed dat je nog steeds in de race bent voor gopro. Als je bij de laatste 2 bent trommelen we natuurlijk iedereen even op om op jou te stemmen. Maar hoeveel maanden moet je dan nog een filmpje maken. Moet het straks ook nog over tulpen en Amsterdam en molens gaan?

  • 24 November 2015 - 06:12

    Koen Knobbe:

    Heel erg bedankt Joke! Het is inderdaad nauwelijks te beschrijven.
    Hallo Geert, het gaat wel goed met jullie volgens mij, jullie hebben mij niet meer nodig geloof ik!
    Ik zit nu dus bij de laatste 10 voor de gopro, en het stemmen bepaald de laatste 2 en die krijgen allebei een gopro!! Ik hoef alleen video's te maken tijdens mijn reis, en maar 1 per maand dus het gaat maar om 2 video's haha :)

  • 28 November 2015 - 15:59

    Riemie:

    Hoi Koen

    Gefeliciteerd met je "paychecks", en ik hoop dat je de camera gaat winnen.
    En wat een prachtige avonturen, eerst naar Laos ( ben ik ook geweest) dan even naar Amanda, en voor de fun nog effe Indonesië.
    Geniet maar lekker en "have fun'"
    liefs Riemie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 11943

Voorgaande reizen:

31 Juli 2015 - 31 December 2015

Thailand

Landen bezocht: