Good news, Thai Class & Koh Samed / Ko Samet - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Koen Knobbe - WaarBenJij.nu Good news, Thai Class & Koh Samed / Ko Samet - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Koen Knobbe - WaarBenJij.nu

Good news, Thai Class & Koh Samed / Ko Samet

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

25 Augustus 2015 | Thailand, Ko Samet

Hallo allemaal,

Daar was ik alweer. Ik wou graag nog even wat delen voor ik morgenavond weer op reis ga. Dit keer gaan we naar Koh Phangan (koh = eiland dus) om het full moon feest van Thailand mee te maken.
Thailand staat hier om bekend, en in ieder geval als jongere in Thailand moet je dit een keer mee maken. Het is natuurlijk één groot toeristisch feest dus of het echt zo geweldig is, dat gaan we nog zien. Maar zoals gezegd, you can not, can not go to Thailand without seeing the full moon party. Dus dat doen we dan maar.
Veel mensen vliegen, maar veel mensen gaan ook met de bus. Wij nemen de nachtbus, duurt 12 uur inclusief de boot vanaf het vaste land.......

Dan voor het goede nieuws. Gister een mail gekregen van het Holland scholarschip dat ze aan mij een extra beurs hebben toegekend. Er zitten nogal wat uren in die beurs aanvragen, maar het betaald zich uit. Dit betekent namelijk dat ik 1200 euro extra te besteden heb. Dat is nog eens een welkome verassing!

Ook herinnerde ik dat ik nog niet had gedeeld dat ik wekelijks een Thai class ga volgen, waar de basis van de taal aan de orde zal komen. Vanmiddag om 16:30 de eerste sessie! (het is nu 14:00 hier).
Hopelijk komen we dan nog iets verder dan korte woorden, tellen, groeten en de taxi de weg wijzen!

Koh Samed

We zijn met een groep van 5 mensen vertrokken naar het eiland iets ten zuiden van Bangkok. 3,5 uur met een governmentbus en een half uur met de boot. two-way ticket voor de bus en de boot: 8 euro.
Koh samed wordt gezien als een eiland voor een weekendje weg, het is dan ook erg klein. Maar ook dit eiland heeft prachtige stranden, veel natuur, veel cultuur,\.
Zie vooral ook de foto's, behalve als je bang bent om jaloers te worden Ook heeft koh samed een aantal leuke barretjes. dat bleek wel handig, toen we erachter kwamen dat 40+ mensen van de groep internationale studenten besloten had om te komen. En dat valt op, vooral omdat het nu geen toeristisch seizoen is en het eiland maar 1 bestrate weg heeft.

Ik heb mij gelukkig ingehouden met de drank. 1 drankje per avond. Wisten jullie al dat ze hier drankjes schenken in emmers!!? (kleine 'buckets' met extra veel ijs blokjes, valt dus mee ;)).
En als ik zeg veel ijs: het is in Thailand een gewoonte om een beker eerst vol (tot aan de rand) te gooien met ijs, en dan pas drinken erbij te gieten.

Ook getracht om van de zonsondergang te genieten, wat natuurlijk gelukt is, maar wel jammer van de wolken. De afgelopen week is het rond de 35-40 graden en geen spatje regen gezien, maar je moet wel altijd rekenen op enkele wolken.

Als laatste: toch een wat nare ervaring met het plaatselijke eten. Zie de foto met het bord eten, anyone who sees the big beetle?
Eerst getwijfeld of het misschien bij het gerecht hoorde maar dat bleek toch niet zo te zijn. De restauranthouder vond het niet zo'n probleem maar toch een nieuw bord gekregen!

Dat was het weer voor nu, bedankt voor het lezen allemaal :)

• 25 Augustus 2015 - 22:49

Petra Degen:

Een en al avontuur eigenlijk. Prachtige foto's. En fijn zo'n extra bonus. Goed gedaan!
    Geniet maar weer van de volgende ronde!

Groeten
    Petra

• 31 Augustus 2015 - 10:21

Geert:

Wat een prachtig water en omgeving! Ja ik zag de beetle.....wel een kleintje hoor.....dit soort beestjes schijnen erg voedzaam te zijn. LUWageningen doet daar onderzoek naar!

groet, geert