National park Erawan & Soy Nok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Koen Knobbe - WaarBenJij.nu National park Erawan & Soy Nok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Koen Knobbe - WaarBenJij.nu

National park Erawan & Soy Nok

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

24 Augustus 2015 | Thailand, Kanchanaburi

in het weekend 14-16 august hebben we met een groep een reis gemaakt richting (maar niet naar) Myanmar. Bij de grens liggen enkele prachtige nationale parken.
Ernaartoe reizen vanuit Bangkok is erg gemakkelijk by bus (airconditioning), en dankzij de overheid ook erg goedkoop. Een reis van 4 uur is al snel goedkoper dan een taxi rit van de ene kant naar de andere kant van Bangkok (terwijl de taxi's ook al goedkoop zijn).

Overnachting toch maar van te voren geboekt, helaas geen foto's maar denk aan een aantal woonbootjes naast elkaar maar dan met enkele wanden van samengeperst hout, en een badkamer die toch niet helemaal afgesloten is van de rest van de kamer. Geen airconditioning, wel een ventilator. Maar luxe hebben studenten (ook op reis) niet nodig, goedkope prijzen wel. Denk aan 2,5 euro per nacht.

In het nationale park prachtige watervallen gezien, zelfs een waterval beklommen, en in poelen gezwommen met enorme vissen, soms met kleine vissen. Zie ook de foto met circa 50 kleine visjes die allemaal knabbelen aan de schilfertjes aan je voeten. Voelt als een heerlijke massage als je even vergeet dat het vissen zijn.

Gebied is ook rijk aan grotten, slechts één bezocht maar wel een hele mooie, veel vleermuizen, veel gangen en mooie rotsformaties (mag je dat zo noemen?).

Helaas waren plekken als sommige watervallen redelijk toeristisch (weekendje weg voor thaise mensen) daarom besloten om een tocht te maken in de Jungle, helaas waren we nog niet heel lang op pad voordat we gestopt waren, er waren meerdere tijgers gezien op wandelpaden en daarom mochten we niet verder.
Maar we hebben wel apen gezien! (zie de vage foto's van bomen waar je, nu ik het verteld heb, misschien een aap kan onderscheiden).

Ook tijd doorgebracht in Kanchanaburi. Bekend van de death Railway bridge welke onderdeel is van een lange Railway in Thailand welke stamt uit de 2e wereldoorlog. In opdracht van Japan voor supply lines, maar meer gebruikt als vluchtroute door diezelfde japanners. De brug is gebombadeerd 15 maanden na de voltooiing, alleen de uiterste gedeelten van de brug zijn nog origineel. Er is dus veel te doen rondom de 2e wereldoorlog in dit gebied. Voor geïnteresseerden: Google het!

Voor zover over de nationale parken. Gister zijn we terug gekomen van Ko Samet, een prachtig eiland waar ik binnenkort wat over zal plaatsen.
Vandaag getracht de ghosttower van Bangkok te bezoeken. Een 40 hoge toren waarmee men 17 jaar geleden is begonnen, maar na de crisis (in 1997, niet in 2008) mee opgehouden is. Staat er nog steeds, en heeft onderhand een griezelig imago.
Helaas niet gelukt om binnen te komen, het is enerzijds een toeristische attractie maar anderzijds is het ten strengste verboden om binnen te komen. We hebben nu wat informatie ingewonnen voor de volgende poging: het blijkt dat er een kleine doorgang is waar je op de deur moet kloppen, dan komt er iemand naar je toe, die zal om een toegangsprijs vragen en die zal je vervolgens binnen laten. Maar pas wel op dat de echte beveiliging je niet ziet, want dan zijn de rapen gaar......
Ik raad je aan om vooral de ghost tower van bangkok even te googlen!

Tot zover voor vandaag, foto's komen eraan!

• 31 Augustus 2015 - 10:18

Geert:

Wat geweldig dat water en die visjes. Er was een tijd dat je het niet zo op vissen had............Mooi dat je er nu van geniet!

groet, geert