Ayuthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Koen Knobbe - WaarBenJij.nu Ayuthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Koen Knobbe - WaarBenJij.nu

Ayuthaya

Blijf op de hoogte en volg Koen

21 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal, groeten vanaf het eiland Samet. En niet Ko Samet zoals iedereen het hier zegt want dat zou dubbel op zijn. Ko betekent namelijk al 'eiland'. En blijkbaar moet in de naam van de plek gezegd worden wat het is.

Ik heb zoals beloofd (een tijdje terug, eerlijk is eerlijk) foto's toegevoegd aan dit reisverslag van de reis naar Ayuthaya. Anderhalf uur met de trein en dan ben je er. Helaas gaan treinen hier niet zo snel dus met de bus is het misschien drie kwartier.

Daar aangekomen 5 scooters gehuurd voor 9 personen (zie foto's) wat nogal een belevenis op zich zelf is. Nog nooit scooter gereden, dan ook nog links rijden, en dan ook nog houden aan de Thaise verkeersregels.
Gelukkig is dat laatste niet zo moeilijk, er zijn heel veel wetten maar in de praktijk gaan grotere voertuigen voor, en je moet in de bebouwde kom zachter rijden dan erbuiten (hoeveel harder of zachter is onduidelijk). En ik moet zeggen, het verliep allemaal prima.

Ayuthaya is een stad met oudere tempels dan andere steden en staat in menig top 20 lijstje van Thailand, wat begrijpelijk is maar er meot gezegd worden dat het na 4 tempels welletjes is, en wat mij dan het meeste trekt is het Hollandia museum over de VOC, en het Million toy museum (letterlijk een immens museum vol met speelgoed).

Het leuke is dat je toch, ondanks dat thailand zo toeristisch moet zijn, constant meemaakt dat de locals het geweldig vinden om een groepje buitenlanders tegen te komen en ze proberen dan ook in het gebrekkige Engels en hun uitstekende gebarentaal met je te communiceren. Dit resulteert dan in een gratis zak vol met bosbessen (die toch echt niet meer goed waren) maar ook takken met overheerlijk fruit eraan, waar ik niks over kan zeggen want ik had dát nog nooit gezien....

Het mooie van Thailand is dat zo'n dagje weg misschien 20 euro kost. Trein reis, scooter, alle entreegelden voor tempels, drankjes, uiteten (2x) inclusief.

Dan is het nu hoog tijd om Ko Samet (nu mag ik wel ko zeggen want ik zeg niet eiland) te verkennen. Zijn gister aangekomen en het zag er verleidelijk mooi uit.


  • 21 Augustus 2015 - 21:38

    Jenne:

    Jij maakt wel een vliegende start zeg. Nog maar net in Thailand en je hebt al veel mooie dingen gezien. Geniet ervan. Annalies en ik blijven je volgen en zien uit maar het volgende verslag.

  • 24 Augustus 2015 - 11:01

    Geert:

    Wat een prachtige tempels. Ja, dat VOC museum zet ik ook op mijn lijstje voor half november. Je bent zo mooi de weg aan het plaveien voor onze tour dan van !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 25 Augustus 2015 - 00:09

    Rinke:

    Hee koen,..

    Mooi verslag ! En leuk dat jullie naar het eiland zijn geweest. Greets from Dubrovenik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 11930

Voorgaande reizen:

31 Juli 2015 - 31 December 2015

Thailand

Landen bezocht: